top of page

Duurzame doener #22

Abel Koentjes #22


Duurzaam en sociaal leven is niet langer voor de Groenen. Sociaal ondernemen is niet langer voor de Linksen. Vandaag is sociaal ondernemen, ondernemen. Vandaag is een duurzaam en sociaal leven leiden 'normaal'.


Sinds ik onderdeel ben van Enactus UvA, is mijn bewustzijn over de duurzame en sociale kant van het leven een stuk sterker geworden. Door bijvoorbeeld te koken met integrerende vrouwen bij Mevrouw Cous, werd mij duidelijk hoe groot de impact is die je hebt met een simpele kookochtend. Sindsdien ben ik veel bewuster bezig met niet alleen te leven naar mijn eigen belang maar ook te kijken hoe ik anderen kan helpen.

Duurzaam en sociaal leven is alleen niet altijd even gemakkelijk. In een wereld waar veel van je wordt verwacht in een hoge vaart is tijd en geld altijd een rem. Ik wil veel duurzamer en socialer leven, maar de remming van tijd en geld zorgen ervoor dat ik dat niet kan. Geld als student is schaars. Tijd evenmin met een studie, bestuursjaar en bijbaan.

Een van mijn doelen in het leven is de mensen om mij heen te laten zijn dat ondernemen niet meer mogelijk is zonder een sociaal gehalte of aspect. Net als het denken aan het duurzame en sociale aspect in het dagelijkse leven. In de komende jaren hoop ik dat steeds beter en steeds meer uit te kunnen dragen.


13 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page